Karjeras izglītība
Motivācijai citiem skolēniem
Es noteikti ieteiktu katram skolēnam pamēģināt šo iespēju, kā ir veidot pašam savu uzņēmumu, jo tad vismaz tev būs skaidrs – vai tev tas padodas vai nē. Pat, ja gadīsies, ka uzņēmums izjūk, tad galvenais ir nesatraukties par to, jo būsi pamēģinājis un ieguvis kaut vai nelielu pieredzi, kā ir, kad ir pašam savs uzņēmums.
Ja esi izveidojis SMU ar uzticamu komandu, tad centieties ar savu unikālo ideju vai produktu vairāk ietekmēt citus nekā stāvēt malā un domāt, ka tāpat klienti uzradīsies un pirks. Klientus īstenībā var pievilināt pavisam vienkārši, piemēram, skaisti reklamējot to savos profilos un, esot tirdziņā, nebaidieties uzrunāt garām ejošos. Ticiet man, varbūt ne katrs, bet vismaz katrs trešais gan pievērsīs Jums uzmanību un tikai tāpēc, ka uzrunājāt viņu, tādejādi arī paudīsiet savu attieksmi pret saviem klientiem. Atcerieties, ka ne tikai Jūsu unikālās idejas radīšana, bet arī tās reklamēšana un klientu uzrunāšana ir ļoti svarīga!
“Jo atvērtāki un kreatīvāki būsiet, jo vairāk klienti izrādīs interesi par Jūsu produktu!”.
Lai Jums veicas!”
2018./2019. m. g. 2. semestris
30.05.2019. Ogres Valsts Ģimnāzijā norisinājās karjeras izglītības pasākums
“Mans ceļš karjerā”.
Skolēni iepazinās ar dažādām profesijām un ar to saistītām izglītības iespējām.
1.“ Sabiedrisko attiecību speciālists”. Nodarbības vadīja Arvīds Deģis.
CV – iepazīšanās ar nodarbību vadītāja Arvīda Deģa dzīves gājumu, kurš vairāk nekā 20 gadus veidojis karjeru masu medijos, vairāk nekā 5 gadus pašvaldībās un vairāk nekā 10 gadus pasākumu biznesā.
Izglītības iespējas Latvijā – Latvijas Kultūras koledža, Latvijas Universitāte, Latvijas Lauksaimniecības universitāte un pasaulē – Trinity College of Dublin university.
Darba tirgus un atalgojuma līmenis komunikāciju, sabiedrisko attiecību un kultūras menedžmenta speciālistiem, iespēja tajā iesaistīties, šķēršļi un grūtības, specifika ikdienas darbā.
Aktualitātes pēdējos 2 gados – Latvijas, Lietuvas un Eiropas tendences.
2.“ Studijas ārzemēs”. Nodarbības vadīja Raimonds Pabrieža.
Apmaiņas programmas ASV iespējas. Izglītības iespējas Lielbritānijā.
Basketbola spēlēšana un stipendijas iegūšana maģistra grāda apguvei.
Darba tirgus – iespēja tajā iesaistīties, šķēršļi un grūtības – uzņēmējdarbība Latvijā.
3.“ Es, skolēns, esmu gatavs meklēt, rīkoties un lepoties”. Nodarbības vadīja Annija Rošāne.
Skolēns, students, darba devējs, darba ņēmējs. Savstarpējās attiecības. Es skolas/augstskolas vidē, es –darba tirgū, es – izvēles priekšā.
Dažādība izglītības un profesiju laukā Latvijā un pasaulē.
Kā novērtēt, atrast un saprast savas stiprās un vājās puses, kā izvēlēties labāko opciju, ņemot vērā pašreizējās zināšanas, pieredzi un apņēmību.
Pārliecība par sevi kā pilnvērtīgu un nepieciešamu pilsoni sabiedrībā.
Darba tirgus “Somugristikas, filoloģijas speciālistiem”, iespēja tajā iesaistīties, šķēršļi un grūtības, studijas, specifika ikdienas darbā.
Plusi un mīnusi šaja profesijā. Atgriezeniskās saites iegūšana. Secinājumi.
Alternatīvas, iespējas. Aktualitātes: vasaras darbs, prakse, brīvprātīgais darbs.
4.“ Ārsts – rezidents plastiskajā ķirurģijā”. Nodarbības vadīja Ieva Rancāne.
Studenta dzīve Rīgas Stradiņu Universitātē.
Darba tirgus “mediķiem un plastiskās ķirurģijas speciālistiem”, iespēja tajā iesaistīties, šķēršļi un grūtības, darba specifika ikdienas darbā.
Aktualitātes, lai kļūtu par ārstu un tālākas specializācijas izvēli.
5.“ Stilists, imidža dizainers”. Nodarbības vadīja Katrīna Dzērve.
Izglītības un darba iespējas iespējas Latvijā un Eiropā.
Darbs ar cilvēkiem un uzņēmumiem – individuālas un grupu konsultācijas. Dress Code dažādās dzīves situācijās.
6.“ Restauratora profesija”. Nodarbības vadīja Kristīne Gulbe.
Restaurators ir profesija, kas prasa patiesu aizrautību par savu darbu un pārcilvēcisku pacietību. Darba rezultāts nav ieraugāms pēc pāris dienām, bet lielākoties prasa vairākus mēnešus.
Restaurācijā ir vairāk nekā 20 darbības virzienu: var strādāt ar papīru, koku, audumu, metālu utt.
Mērķis – saglabāt vēsturisko vērtību autentiskumu un izskatu nākamajām paaudzēm. Sapratne par to, ka lietas ir izzūdošas, veidojās vien 19. gadsimta otrajā pusē. Cilvēki sāka apjaust, piemēram, gleznu patieso vērtību un to, ka tā var neatgriezeniski izzust, ja nekas netiks darīts lietas labā.
7.“ Arhitekta / dizainera profesija”. Nodarbības vadīja Zane Kalniņa.
Izglītības iespējas Latvijā un pasaulē. RTU Arhitektūras un pilsētplānošanas fakultāte. Apmaiņas studijas Milānas Politehniskajā Augstskolā programmā Architecture and Urban planning. LMA Vides dizaina nodaļa. Apmaiņas studijas The Hong Kong Polytechnic University School of Design programmā Urban Environments Design.
Darba tirgus “arhitektūras – dizaina speciālistiem”, iespēja tajā iesaistīties, šķēršļi un grūtības, darba specifika ikdienas darbā. Darba specifika – piemēri no aktuālajiem projektiem, metu konkursu projekti u.c. Papildināts ar vizuāliem materiāliem.
Sadarbības iespējas ar citiem arhitektūras birojiem / interdisciplināri projekti.
Plusi un mīnusi šajā profesijā. Atgriezeniskās saites iegūšana. Secinājumi.
Plusi:
radoša profesija, iespēja veidot vidi apkārt, strādāt pie nozīmīgiem projektiem pilsētā un valstī
dinamiska ikdiena, tikšanās ar jomas speciālistiem – arhitektiem, inženieriem, ainavu arhitektiem u.c.
plašs atbildības sfēru loks (jau studiju laikā)
profesionāli ceļojumi (izstādes, biennāles, rūpnīcu apmeklējumi u.c.)
atalgojums atbilstoši ieguldītajam darbam
Mīnusi:
Augsta noslodze / Darbs nereti brīvdienās, virsstundas konkursu projektēšanas laikā.
Daudzi no arhitektūras birojiem mikrouzņēmumi.
Darba specifika, lēmumu pieņemšana, hierarhija.
9.05.2019. “SKILLS 2019” 7.d
Konkursa ietvaros izglītojamiem bija iespēja iepazīties ar dažādām darba tirgū nepieciešamajām profesijām;
Vērot 129 konkursantu sniegumu 19 dažādos prasmju konkursos;
Pašiem izmēģināt savus spēkus dažādās nozaru darbnīcās;
Piedalīties dažādās aktivitātēs:
Profesiju parādē izmēģināt vairāk nekā 40 dažādas profesijas un profesionālās prasmes;
Karjeras kafejnīcā asināt prātu interaktīvajās spēlēs un pārbaudījumos, kā arī uzzināt atbildes dažādos karjeras plānošanas jautājumos;
“Chill-out” zonā noskatīties Valsts izglītības attīstības aģentūra video seriālu par profesionālās izglītības iespējām Latvijā.
4.04.2019. “Profesijas tiesu sistēmā” 10.C, 10.B
Mācību ekskursija uz augstāko tiesu. Iepazīšanās ar profesijām, kuras sastopamas tiesu sistēmā.
Tiesnesis skolēnus iepazīstināja ar:
Latvijas tiesību un tiesu sistēmu;
Augstākās tiesas vietu un lomu šajā sistēmā;
tiesību veidiem – civiltiesībām, krimināltiesībām, administratīvajām tiesībām – un atšķirībām šo lietu izskatīšanā tiesā;
tiesu sistēmai piederīgajām profesijām;
tiesneša amatu un tiesneša darbu;
skolēnu tiesībām un pienākumiem;
citiem skolēnus interesējošiem jautājumiem.
Skolēniem bija iespēja saņemt atbildes uz visdažādākajiem ar tiesneša darbu saistītiem jautājumiem. Tiesnešu stunda notika īstā tiesas zālē un to vadīja tiesnesis tiesneša amata tērpā – tā visuzskatāmāk var iepazīties ar tiesas procesu.
27.03.2019. Nodarbības 9. klašu skolēniem “Karjera – mērķis mērķtiecīgajiem”
Agita Šmitiņa.
Mācīsies izvirzīt savus nākotnes mērķus, sastādīt mērķu sasniegšanas soļus un novērtēt sasniegtos rezultātus.
Nodarbībā skolēni diskutēja par mērķu nozīmi karjeras izvēlē un plānošanā. Tika apzināti arī profesijas izvēles aspekti, profesionālās piemērotības nozīmīgums. Skolēni mācījās izvērtēt esošos mērķus, veidot mērķa sasniegšanas plānu.
Tika pārrunāta arī personības īpašību ietekme uz mērķu sasniegšanu. Skolēni spēles veidā apzinājās sev piemēroto profesiju iezīmes, veidoja savu mērķu vairogu.