mETODISKAIS CENTRS
diskais centrs

Metodiskā centra uzdevumi:
- sniegt metodisko atbalstu Ogres pilsētas un novada skolu pedagogiem
- organizēt konferences, seminārus, atklātās stundas pedagogu profesionālās pilnveides pasākumus
- nodrošināt valsts ģimnāzijas bibliotēkā esošās informācijas, aktuālās mācību un metodiskās literatūras drukātā un digitālā formā pieejamību
- sniegt metodisku palīdzību jaunajiem pedagogiem
- akcentēt novitātes mācību procesā, atbilstoši jauno mācību priekšmetu standartu saturam
- veicināt starpdisciplināras pieejas ieviešanu, pedagogu sadarbību un vērtībizglītību mācību procesā
Direktores vietniece metodiskajā darbā: Maija Vilnīte maija.vilnite@ovgimnazija.com
Bibliotēkas vadītāja: Ingrīda Dārzniece ingada@inbox.lv
Plānotie pasākumi 2023./2024. m.g
Mācību joma | Pasākums | Datums | Laiks, vieta | Reģistrēšanās |
DAUDZVEIDĪGU IT RĪKU IZMANTOŠANA MĀCĪBU PROCESĀ riki_mac_procesam-prezentācija
Metodiskās konferences (2016.-2023.gads)
Norises laiks | Metodiskās konferences tēma, apraksts |
27.10.2022. |
Ogres Valsts ģimnāzijas un Ogres Izglītības pārvaldes konference “Vairāk kā stunda.” https://www.ogresnovads.lv/lv/jaunums/ogres-novada-pedagogi-gust-jaunas-zinasanas-konference-vairak-ka-stundaVairāk informācijaM |
15.12.2021 | Ogres Valsts ģimnāzijas pieredzes apmaiņas pēcpusdiena Aud[z]ināšana: – “Pedagogu profesionālās labklājības veicināšana, izmantojot praktiskas metodes audināšanas darbā” Dr.psych Baiba Martinsone, LU profesore, psiholoģe – “Drošība digitālajā vidē- kā pedagogam sev pasargāt un kāpec tas ir svarīgi?”- Maija Katkovska, Drossinternets.lv vadītāja – Vecāku skatījums mācību darba organizēšanai jaunajos apstākļos” Ieva Sala, OVĢ angļu valodas skolotāja – Ogres Valsts ģimnāzijas skolēnu atskats uz attālināto mācību procesu, Elizabete Antropa, Džonatans Ziņģītis (12.b) |
24.08.2021 |
“RADI un RODI iespējas izglītībā“ Darbnīcas: |
06.05.2021. | Ogres Valsts ģimnāzijas pieredzes apmaiņas pēcpusdiena Aud[z]ināšana: – Skola 2030 vecākā eksperte Rasa Dirvēna “Audzināšanas sasniedzamais rezultāts” – Projektu “MOT”, “PuMPuRS” un “Latvijas skolas soma” integrēšana audzināšanas darbā – ieguvumi, izaicinājumi, pieredze – “Iespējamās misijas” projekts “Dzīvei gatavs” vadītāja Lāsma Mencendorfa – Sociālā projekta “Neklusē” vadītāja Marika Andžāne – Grupu darbs/pieredzes apmaiņa |
28.08.2019. | “Labvēlīgas un radošas vides veidošana izglītības iestādē” Lekcija “Skolotājs pārmaiņu laikos”- lektors Valdis Zatlers Darbnīcas: – Radošā lasīšana skolēnu motivācijas veicināšanai-Dr.Paed. Ieva Margeviča- Grīnberga – Skolotāju sadarbība multidisciplināru un starpdiscipilnāru stundu veidošanā- Mg.hist. Laura Miķelsone – Komunikācija starp paaudzēm – sadarbība vai katastrofa?-Mg.public.realt Anita Rošāne – A Competence Based Approach to Teaching and Learning English (Darbnīca angļu valodas pedagogiem)- Mg.philol. Iveta Vītola – Strādājam kopā mājturībā, tehnoloģijās un datorikā (Darbnīca informātikas un tehnoloģiju jomas pedagogiem) – OVĢ skolotāji M.Zandberga, A.Leonovičs |
22.10.2018. | “Atbalsts pedagogiem, īstenojot uz kompetencēm balstītu mācību procesu” Lekcija – Pašvadība- pamats mūsdienu personības sagatavošanai veiksmīgai darbībai mainīgajā pasaulē- lektors Ivars Juskēvics Darbnīcas: -Mūsdienīga un efektīva klases stunda- Mg.hist. Jolanta Lankovska -Starppriekšmetu mijiedarbība – Preču zīme (logotipa) izveides process, izmantošana, piereģistrēšana -OVĢ skolotāja S.Nikitenko – Veselīgas attiecības mūsdienu sabiedrībā un bērnu audzināšana- Vēdiskās filozofijas un psih.pasniedzējs Uģis Livzenieks. – Apzinātība. Kā uzmanība saistīta ar sekmēm, laimi un izdegšanu- Psihoterapeits Ansis Jurģis Stabingis – Puzles blokshēmas un to pielietojums matemātikas un dabaszinību stundās- Priekuļu tehnikuma pasniedzēja Mg. Inese Simkeviča – IKT rīku izmantošana kompetenču pieejā balstītā mācību saturā (OVĢ skolotāja V.Gailiša) – Saplānota stunda – zināšanu konstruēšanas pamats- Lielvārdes pamatskolas skolotāja Santa Mežvēvere |
28.08.2018. | “Apzinātība – pamats kvalitatīvai sadarbība mācību un audzināšanas darbā” Darbnīcas: -Domāšana kā visu prasmju priekšnoteikums- Dr.phd. Ivars Austers – Prasme dažādot mācību saturu: kritiska pieeja avotu atlasē- Mg. soc.zin. Guntars Ivdris – Jēgpilna mērķa un uzdevumu izvirzīšana un noteikšana mācību stundā- Zane Ezeriņa (RIIMC) – Pareizs valodas lietojums – atslēga uz sapratni balstītai komunikācija – Dr.philol. Dite Liepa |
26.10.2017. | LatSTE 2017 – Kvantu datori: kad tie būs un ko ar tiem varēs izrēķināt?-LU prof. Andris Ambainis -Veiksmīga saskarsme, konfliktu risināšana un etiķetes prasmes reālajā un virtuālajā vidē- Mazās Brīnumzemes centra dibinātāja Kristīna Sprūdža -Personības loma. IKT progress. Pagātne, tagadne, nākotne. -Vidzemes augstskolas Dr.math. Aija Cunska, Auces vidusskolas informātikas skolotāju Frīdis Sarcevičs |
28.-29.08.2017. |
“Ceļā uz kompetencēm” |
26.10.2016. 22.-23.12.2016 |
“Mūsdienu pedagogs un jaunietis – izaicinājumi un iespējas” Lekcija: Bērns, skola, veselība.- lektors ārsts Gundars Kuklis Veiksmīgas publiskās uzstāšanās psihofiziskie nosacījumi”- Doc. Zane Daudziņa (LKA) Darbnīcas: -Ārzemju pieredze Ogres Valsts ģimnāzijā. Sadarbība un radošums. – Mg.paed. Inna Zeņkeviča (OVĢ), Viktorija Gailiša (OVĢ) Maija Vilnīte (OVĢ) -Domāšanas skola- Mg. phil. Valdis Cers -Dreļļu raksti praksē un teorijā- Mg.paed. Sanita Čiekure – Salceviča (OVĢ) -Ģeogrāfiskā novadpētniecība- Doc. Juris Soms (DU) -Jauno zāļu izsrāde 21.gs- Artis Kinēns (Organiskās sintēzes institūts) -Laiks un ceļš mūsu dzīvē- Mg. paed. Sandra Pallo -Papīrdarbi Ziemassvētkus gaidot- Mg.paed. Sanita Nikitenko (OVĢ) -Sevis apzināšanās zinātne – iedzīvotājs vai cilvēks”- Mārtiņš Geida (OVĢ) -Unikālais sevī- Kristīne Zaksa Radošuma pils trenere -Ekskursija dabas parkā “Zilie kalni” (pētnieciskā metode ģeogrāfijas stundā)- Mg.geo. Aivars Bigačs |
Metodiskā centra organizētie pasākumi (2019.-2023.gads)
Datums | Pasākums | Atbildīgais |
07.12.2022. |
Profesionālās pilnveides kursi: Izaugsmes iespējas fizikas un inžernierzinību skolotājiem |
A.Bērziņš |
13.-14.10.2022. | Profesionālās pilnveides kursi: Radošā rakstīšana skolā. | M.Vilnīte |
29.09.2022. | Profesionālās pilnveides kursi: Radošas un efektīvas metodes mūzikas mācību priekšmeta īstenošanai kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas mācību jomā. | M.Vilnīte |
25.11.2022. | Profesionālās pilnveides kursi: Google Vietnes izmantošana mūsdienīga mācību procesa īstenošanai. Vairāk par pasākumu: Pedagogu profesionālā pilnveide pirms jaunā mācību gada | M.Vilnīte, V. Gailiša |
24.08.2022. | Profesionālās pilnveides kursi: Krievu valodas (svešvalodas) mācību komplekti. Metodiskie paņēmieni un mācību komplektu struktūra. | M.Vilnīte |
22.08.2022. | Profesionālās pilnveides kursi: Inovatīvas mācību metodes matemātikas stundās kompleksas domāšanas attīstībai. | I. Linkuma, S.Nikitenko |
22.08.2022. | Profesionālās pilnveides kursi: Videomateriālu veidošana un rediģēšana datorikas skolotājiem | M.Vilnīte |
18.08.2022. | Profesionālās pilnveides kursi: Radošas un efektīvas metodes teātra mākslas mācību priekšmeta īstenošanai kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomā. | M.Vilnīte |
25.11.2021. | Profesionālās pilnveides kursi: Vērtēšana kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas mācību jomas priekšmetos mūzikā un teātra mākslā. | M.Vilnīte |
27.10.; 10.11.2021. | Profesionālās pilnveides kursi: Audzināšanas process kā mācību procesa integrēta sastāvdaļa. Vairāk par pasākumu: Audzināšanas process kā mācību procesa integrēta sastāvdaļa |
M.Vilnīte |
20.10.2021 | Profesionālās pilnveides kursi“Daudzveidīgu IT rīku izmantošana svešvalodu mācību stundās. Nodarbības laikā pedagogi apguva IT rīkus- mindmaps, google veidlapas, canva.com, nearpod.com, mentimeter.com, activelylearn.com, quizilet.com |
M.Vilnīte V.Gailiša |
19.10.2021. | Profesionālās pilnveides kursi“Daudzveidīgu IT rīku izmantošana krievu valodas mācību stundās. Nodarbības laikā pedagogi apguva IT rīkus- mindmaps, google veidlapas, canva.com, nearpod.com, mentimeter.com, activelylearn.com, quizilet.com. |
Maija Vilnīte Viktorija Gailiša |
16.08.2021 | Profesionālās pilnveides kursi“Daudzveidīgu IT rīku izmantošana valodu jomas mācību stundās. Nodarbībā tika apgūtas zināšanas un prasmes, kādi rīki tiek lietoti dažādos stundas posmos, lai skolēni aktīvi iesaistītos darba plānošanā, stundas darba procesā un sava darba izvērtēšanā. |
Maija Vilnīte Viktorija Gailiša |
19.08.2021. | Profesionālās pilnveides kursi “Caurviju prasmes Sociālajā un pilsoniskajā mācību jomā” Kursu ietvaros pedagogi paaugstinājka izpratni par caurviju prasmju mācīšanas un mācīšanās (mācību) būtību un iespējām atpakaļvērstās plānošanas kontekstā, iepazīstoties un izvērtējot daudzveidīgas caurviju prasmju mācību prakses, kas sekmē uz izaugsmi vērstu izglītošanās procesu |
Olga Ozola Edgars Bērziņš |
12.04.2021. | Seminārs vidusskolu ķīmijas skolotājiem “Stundu tematiskais plāns ķīmijā 10.klasei Skolotāji no Ogres, Lielvārdes un Ikšķiles novadiem dalījās pieredzē, atklājot lielākos izaicinājumus, grūtības un arī pozitīvos ieguvumus, ko pedagogiem sagādā jaunās mācību programmas realizācija. |
Ilze Pomere |
18.03.2021. 17.03.2021. |
Ogres novada vidusskolas ķīmijas skolotāju seminārs Jaunā ķīmijas mācību programma vidusskolā Lai kopīgi risinātu problēmas, kuras šajā mācību gadā ķīmijas skolotājiem sagādā jaunā mācību satura ieviešana vidusskolā, Ogres Valsts ģimnāzijas ķīmijas skolotāja, Dabaszinātņu jomas vadītāja Ilze Pomere aicināja Ogres novada vidusskolu ķīmijas skolotājus uz kopīgu tikšanos strādājot ar tematisko plānu 10. klasei, īpašu uzmanību pievēršot katras stundas sasniedzamajiem rezultātiem. Vairāk informācijas: https://www.ovg.lv/seminaru-cikls-kimijas-skolotajiem-macibu-satura-apguves-planosana-un-realizacija-kimija/ |
Ilze Pomere |
16.03.2021. | Pieredzes apmaiņa, seminārs dizaina un tehnoloģijas priekšmeta skolotājiem Ogres valsts ģimnāzijas dizaina un tehnoloģiju skolotāja Sanita Čiekure- Salceviča dalījās pieredzē, kā jaunā satura ietvaros veidot dizaina dienasgrāmatu un plānošanas uzdevumus dizaina domāšanā. Kā sadalīt darba etapus un kādā formā skolēniem sniegt atgriezenisko saiti? Kā materiālā ietvert iedvesmas avotu, skici, vēstījumu, metodi SCAMPER , ņemot vērā skolēna ierobežojumus, kas var rasties darba laikā, vai kurus skolēns paredz jau iepriekš? |
Sanita Čiekure Salceviča |
16.03.2021. | Labās prakses piemēru darbnīca “Krājkonts mūzikā” 1.;4.; 7. klašu pedagogiem mūzikā Darbnīcu mērķis bija dalīties ar saviem izveidotajiem materiāliem, darba lapām, uzdevumiem, radošo darbu piemēriem, veiksmīgām sadarbības formām, sadarbojoties ar citiem mācību priekšmetu pedagogiem. Darbnīcas sasniedzamais rezultāts: atvērts un izveidots mācību materiālu konts, kurā uzkrāta kolēģu pieredze. Vairāk par pasākumu: https://www.ovg.lv/muzikas-un-teatra-makslas-pedagogi-atver-pieredzes-krajkontus/ |
Kristaps Kiršteins |
16.03.2021. | Labās prakses piemēru darbnīca “Krājkonts teātra mākslā” 7.klašu pedagogiem teātra mākslā Darbnīcu mērķis bija dalīties ar saviem izveidotajiem materiāliem, darba lapām, uzdevumiem, radošo darbu piemēriem, veiksmīgām sadarbības formām, sadarbojoties ar citiem mācību priekšmetu pedagogiem. Darbnīcas sasniedzamais rezultāts: atvērts un izveidots mācību materiālu konts, kurā uzkrāta kolēģu pieredze Vairāk par pasākumu: https://www.ovg.lv/muzikas-un-teatra-makslas-pedagogi-atver-pieredzes-krajkontus/ |
Kristaps Kiršteins |
21.02.2021. | Pedagoģiskā komunikācija ar pusaudžiem un jauniešiem reālajā un virtuālajā vidē | Olga Ozola |
04.01.2021. 21.12.2020. 07.12.2020. |
JavaScript pamatskolā vidē s2js (4.-9.klase) | Juris Daļeckis |
22.12.2020. | Profesionālās pilnveides kursi dabas zinātnēs Starppriekšmetu saikne kompetenču pieejas īstenošanai dabas zinību priekšmetos LU Ģeogrāfijas un Zemeszinātņu fakultātes doktore Kristīne Āboliņa aktualizēja mūsdienu dabas vides un moderno tehnoloģiju savstarpējo mijiedarbību un cilvēka, sabiedrības lomu šajā globālajā procesā. Tika pievērsta uzmanība skolotāju sadarbībai mācību satura plānošanā un projektu darbam kā starppriekšmetu saiknes īstenošanas metodei. Skolotājiem bija iespēja dalīties savā pieredzē un iegūt jaunas idejas stundu un ārpusstundu darbam ar skolēniem Vairāk par pasākumu: https://www.ovg.lv/skolenu-brivdienas-skolotaji-macas/ |
Ilze Pomere, Aigars Kuzmins |
21.12.2020. | Profesionālās pilnveides kursi dabas zinātnēs Starppriekšmetu saikne kompetenču pieejas īstenošanai dabas zinību priekšmetos LU Ķīmijas fakultātes docente Ilze Gaile, Skola2030 projektu vadītāja lektore uzsvēra stundā sasniedzamo rezultātu aktualizāciju un efektīvas atgriezeniskās saites saņemšanu, demonstrējot dažādu atgriezenisko saišu veidošanas mehānismus. |
Ilze Pomere, Aigars Kuzmins |
21.12.2020. | Valodas jomu skolotāju seminārs – Aktualitātes Skola2030 ietvaros Valodu mācību jomas skolotāji seminārā diskutēja par aktuāliem jautājumiem, piemērām, valodas teorijas jautājumu iekļaušanu mācību procesā, mācību sasniegumu vērtēšanu, starpdisciplinārām stundām. Kā “piespiest” tiešsaistes stundās izmantot kameru? Latviešu valoda 10.kl. – kad beidzot būs pieejami mācību materiāli? Kā veicas ar jaunā satura apgūšanu attālinātajā mācību procesā? Summatīvā un formatīvā vērtēšana. |
Maija Vilnīte |
21.12.2020. | Kā no lielās idejas nonākt līdz sasniedzamajam rezultātam matemātikas mācību stundā | R.Hanzena |
15.11.2020. 12.11.2020. |
Mācību satura plānošana, mācīšana un vērtēšana mācību stundā Skola2030 vecāka eksperte Santa Kazaka rosināja domāt par lietpratību jeb kompetenci kā skolēna mācīšanās kompleksu rezultātu, izmaiņām mācību saturā, mācīšanos un mācīšanu, pašvadītu mācīšanos, kompleksa snieguma vērtēšanu. |
Ilze Krastiņa |
12.11.2020. | Mācību satura plānošana, mācīšana un vērtēšana mācību stundā. Pieredzes apmaiņa dizaina un mākslas priekšmetu skolotājiem | Sanita Čiekure Salceviča |
22.10.2020 | Skolēna izpratnes padziļināšana, izmantojot matemātiskās stratēģijas. Kompleksa snieguma vērtēšana.” | Inta Ungure |
21.10.2020. | Mācību priekšmeta inženierzinības saturs, uzdevumi un praktiskie darbi | Olga Ozola |
21.10.2020 | Vienkāršruna bērnu un jauniešu vidē. Pedagoģiskais darbs un korekcijas iespējas.” | Ilze Ludāne |
20.10.2020 | Seminārs Ogres novada Kultūras un mākslas izpratnes jomas pedagogiem Semināra mērķis bija sniegt atbalstu sākumskolas (akcentējot teātra mākslas iekļaušanu mācību procesā) un Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslu jomas pedagogiem jaunā mācību satura ieviešanā. Nozīmīgākais akcents tika likts uz pedagogu personības izaugsmi un pilnveidi, jaunā mācību satura ieviešanas labās prakses piemēriem, veicinot veiksmīgu sadarbību, un, nodrošinot maksimāli augstākus mācību sasniegumus Ogres novadā, kas balstīti vienotā mērķī. Vairāk par pasākumu: https://www.ovg.lv/parmainas-gataviba-jaunrade/ |
Kristaps Kiršteins |
21.08.2020. | Kompetenču pieejas īstenošana krievu valodas stundās, uzsākot darbu pēc jaunajiem izglītības standartiem Skola 2030 valodu jomas eksperte Svetlana Brasnujeva kursu laikā rosināja izprast lietpratību vai kompetenci kā skolēna mācīšanās kompleksu rezultātu, caurviju prasmes, izmaiņas mācību priekšmeta (krievu valoda kā svešvaloda) saturā, mācību satura organizāciju, mācīšanos un mācīšanu. Sniedzot praktiskus padomus un piemērus par SOLO taksonomiju, pašvadītu mācīšanos: sasniedzamajiem rezultātiem un atgriezenisko saiti, stratēģiju lomu mācoties, metakognitīvo darbību, kā arī efektīvu mācību stundu organizāciju. |
Maija Vilnīte |
20.08.2020. | Kompetenču pieejas īstenošana krievu valodas stundās, uzsākot darbu pēc jaunajiem izglītības standartiem Skola 2030 valodu jomas eksperte Svetlana Brasnujeva informēja par izmaiņām vērtēšanā, vērtēšanu skolēna izaugsmei, formatīvās vērtēšanas lomas palielināšanos, skolotāja lomas maiņu mācību procesā. Rosināja domāt par skolotāju, kurš vada mācīšanos, skolu kā mācīšanās organizāciju, skolotāju sadarbības un mācīšanās grupām, stundu vērošanu, kā pedagogu profesionālā pilnveidi. |
Maija Vilnīte |
18.08.2020. | Debašu metodes un paņēmieni efektīva mācību procesa īstenošanai Latvijas Debašu centra vadītāja Ineta Drēže skolotājus iepazīstināja ar debašu metodi un tās elementiem mācību stundā un ārpus tās, produktīvas, uz skolēnu debašu prasmju/ debašu programmas attīstīšanu vērstas mācību stundas, tiesāšanas atgriezenisko saiti, izaugsmes apzināšanos un atgriezeniskās saites sniegšanu debašu procesā. |
Maija Vilnīte |
04.02.2020. 23.01.2020 |
Pedagogu tālākizglītības programmas “Uz skolēnu mācīšanos virzīta efektīva mācību stunda” Mag.Phys. Uldis Dzērve pedagogiem deva iespēju iesaistīties profesionālā pieredzes apmaiņā par mūsdienīgas, uz konkrētu skolēnam sasniedzamo rezultātu virzītas mācību stundas veidošanu un analīzi, iepazīties ar pieredzi, kā profesionāli izmantot konkrētas metodes un darba formas, lai uzlabotos skolēnu mācību sasniegumi, diskutēt par skolotāju sadarbības iespējām. Programmas pamatā ir pieredze, kas balstās pētījumu datos un laikam atbilstoša mācību procesa aprobācijas atziņās, kas gūtas, vērojot un analizējot mācību stundas Latvijas skolās. |
Rasma Zaikovska |
16.01.2020. | Forums “Svešvalodas vidusskolā – kas? Kur? Kā?” Diskusijas mērķis bija apzināt situāciju svešvalodu apguvē Ogres un apkārtējo novadu vidusskolās; izpētīt valodu prasmju pieprasījumu nākotnē Latvijas un ES darba tirgos; izzināt vidusskolēnu un viņu vecāku vēlmes; vienoties par Ogres reģiona starpnovadu sadarbību svešvalodu mācību programmu padziļināta piedāvājuma izveidē. Vairāk par pasākumu: https://www.ovg.lv/diskute-par-svesvalodu-macibu-programmu-nakotni/ |
Maija Vilnīte |
07.12.2019 | Supervīzija psihologiem Ogres novada psihologu supervīzija ar Dr.psych. Lauru Pirsko. Supervīzijas laikā aktualizēti jautājumi par ped.med.komisijas darbību, pārrunāti plāni 2.semestrim, psihologu noslogojums 1.semestra beigās. Jaunā psihologa MA vadītāja ievēlēšana. |
Jevgēnija Sergejeva |
18.12.2019. | “Personiskās efektivitātes treniņš” Lektore Ilze Rošāne bija sagatavojusi nodarbību tiem, kuri apzinās personības spēku, attiecību veidošanas ietekmei uz personisko izaugsmi, karjeru un dzīves kvalitāti. Lektore sniedza atbildes uz jautājumiem- Kas ir personība- To veidojošie un ietekmējošie faktori. Pirmā iespaida nozīme un to veidojošie elementi.Kā mani redz citi un vai tas sakrīt ar manu pašizjūtu? Personiskās efektivitātes galvenās nostādnes, t.sk.domāšanas, uztvere, attieksmes un darbības mijiedarbība. Harizmātiska personība. Personiskā efektivitāte profesijā un sadzīvē, izvēles un iespējas. Virzienu un orientieru apzināšanās. |
Rasma Zaikovska |
26.11.2019. | “Audzināšana – efektīva mācību un audzināšanas procesa nodrošināšana”(12h) Ogres novada skolotāji kursu laikā tika rosināti atbildēt uz šādiem jautājumiem- kas ir audzināšanas nodoms, attiecības, motivācija, disciplīna? Kā zināt, ka audzināšana ir izdevusies? Kur slēpjas audzināšanas neveiksmes? |
Rasma Zaikovska |
07.11.2019. | Supervīzija izglītības iestāžu psihologiem Ogres novada psihologu supervīzija ar Dr.psych. Lauru Pirsko. Supervīzijas laikā izspēlētas situācijas par attiecību veidošana ar kolēģiem, sadarbību komandā, atbalsta personāla stratēģijām. Pašrefleksija – stresa faktoru un izdegšanas mazināšana un daudzi citi jautājumi, kas aktualizējas ikdienas darbā. |
Jevgēnija Sergejeva |
23.10.2019. | Seminārs ģeogrāfijas un dabaszinību skolotājiem “Esri Eiropas ĢIS (Ģeogrāfiskās informācijas sistēma) Skolu programma”. ĢIS izmantošana skolu programmā. Semināra vadītāja Zane Prūse, SIA „Envirotech” projektu vadītāja semināra laikā iepazīstināja skolotājus ar Esri Eiropas ĢIS (ģeogrāfiskās informācijas sistēma). Informēja par iespējām skolām izmantot profesionālu ĢIS programmatūru. ĢIS programmatūra un rīki dod iespēju skolēniem mācīties daudzpusīgi, veicinot telpisko un analītisko domāšanu un izpratni, ļaujot iegūt uz problēmu risināšanu balstītas prasmes, izmantojot ĢIS tehnoloģijas, tādējādi piedāvājot skolām veidu, kā integrēt vairāk mūsdienīgu metožu mācību procesā |
Maira Zandberga, Aigars Kuzmins |
10.10.2019. | Supervīzija psihologiem Ogres novada psihologu supervīzija ar Dr.psych. Lauru Pirsko. Supervīzijas laikā tika izskatīti vairāki psiholoģiskās konsultēšanas gadījumi, pārrunātas profesionālo robežu apzināšanās, rīcības, alternatīvu atrašana konkrētās situācijās, kolēģu pieredzes uzklausīšana līdzīgās situācijās. Psihologu pašrefleksija. |
Jevgēnija Sergejeva |
25.08.2019. | Seminārs angļu valodas skolotājiem-Competence Based Approach to Teaching and Learning English Pearson Latvija pārstāve Latvija Iveta Vītola skolotājiem bija sagatavojusi nodarbību par jauno kompetenču pieeju angļu valodas stundās, kā arī sniedza praktiskus piemērus un materiālus stundu vadīšanai pēc jaunā mācību satura. Skolotāji analizēja mācību grāmatas, meklējot caurviju prasmes, kuras atspoguļojas mācību uzdevumos. |
Maija Vilnīte |
14.03. 2019. | Sasniedzamie rezultāti dabaszinātņu mācību jomā vispārējās vidējās izglītības pakāpē Galvenie diskusijas jautājumi: neskaidrais bioloģijas tematu satura apjoms, plānotā stundu skaita samazinājums bioloģijas standarta apgūšanai; kas un kā mācīs pētnieciskā darba prasmes – biologi, ķīmiķi vai fiziķi; evolūcijas tematu iekļaušana bioloģijas saturā; kā notiks bioloģijas eksāmeni |
Elvīra Kadakovska, Ilze Kaļāne |
Bibliotēkas piedāvājums
Ogres Valsts ģimnāzijas bibliotēka piedāvā vairāk nekā 30 tūkstošus grāmatu un mācību materiālu, lai Ogres novada pedagogi saņemtu visu mācību procesam nepieciešamo. Tāpat bibliotēkā kopš 2006.gada darbojas Bibliotēku informācijas sistēma (BIS) ALISE, lai vienuviet nodrošinātu iespēju veikt visus Latvijas bibliotēku un citu informācijas institūciju vajadzībām nepieciešamos procesus informācijas apstrādāšanai, uzglabāšanai, meklēšanai un lietotāju apkalpošanai.
ELEKTRONISKIE RESURSI MĀCĪBU DARBAM UN PAŠIZZIŅAI
SOMA – https://soma.lv/
Uzdevumi LV – https://www.uzdevumi.lv/
Letonika – https://www.letonika.lv/
LNB digitālā bibliotēka ( grāmatu pilnie teksti) – http://gramatas.lndb.lv/
LNB digitālā bibliotēka (periodika) – http://periodika.lndb.lv/
LNB. Zudusī Latvija senos zīmējumos,atklātnēs un fotogrāfijās no 19. gs. Beigām līdz mūsdienām – https://zudusilatvija.lv/ (Zudusī Latvija ir Latvijas Nacionālās digitālās bibliotēkas Letonica projekts, kurš apvieno unikālu informāciju par zudušām un izmaiņu skartām Latvijas kultūrvēsturiskām vērtībām)
Latvijas Nacionālā arhīva Latvijas Valsts kinofotofonodokumentu arhīva audiovizuālo, foto un skaņas dokumentu digitālā krātuve – Redzi, dzirdi Latviju – http://www.redzidzirdilatviju.lv/lv/
Nacionālā enciklopēdija – https://enciklopedija.lv/
Ēkultūra digitālie resursi un E-pakalpojumi https://www.km.gov.lv/lv/kultura/kultura-timekli/ekultura-digitalie-resursi-un-e-pakalpojumi#gsc.tab=0
Likumi:
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI – https://likumi.lv/
Latvijas Vēstnesis – https://www.vestnesis.lv/
Centrālā statistikas pārvaldes datu bāze – https://www.csb.gov.lv/lv/statistika/db
HUGO Valsts pārvaldes valodas rīki: teksta tulkošana, runas atpazīšana un runas sintēze, kā arī dažādi rīki daudzvalodu atbalstam e-pakalpojumos – https://hugo.lv/lv
Metodiskie materiāli kultūras un pašizpausmes mākslas jomā
Metodiskie materiāli sporta un veselības jomā
Metodiskie materiāli dabaszinību jomā
Metodiskie materiāli tehnoloģiju un dizaina jomā
Metodiskie materiāli valodu mācību jomā
Metodiskie materiāli matemātikas jomā