mETODISKAIS CENTRS

Metodiskā centra uzdevumi:

  • sniegt metodisko atbalstu Ogres pilsētas un novada skolu pedagogiem
  • organizēt konferences, seminārus, atklātās stundas pedagogu profesionālās pilnveides pasākumus 
  • nodrošināt valsts ģimnāzijas bibliotēkā esošās informācijas, aktuālās mācību un metodiskās literatūras drukātā un digitālā formā pieejamību
  • sniegt metodisku palīdzību jaunajiem pedagogiem
  • akcentēt novitātes mācību procesā, atbilstoši jauno mācību priekšmetu standartu saturam
  • veicināt starpdisciplināras pieejas ieviešanu, pedagogu sadarbību un vērtībizglītību mācību procesā

Direktores vietniece metodiskajā darbā: Maija Vilnīte maija.vilnite@ovg.lv

Bibliotēkas vadītāja: Ingrīda Dārzniece ingrida.darzniece@ovg.lv

Metodiskās konferences

23. un 24.oktobrī Ogres Valsts ģimnāzijā norisinājās Ogres novada pedagogu konferences “IEraugi. IEdvesmo. IEsaisti.” Katrā no konferencēm pedagogiem bija iespēja iedvesmoties no saviem kolēģiem, apmeklējot savam vecumposmam atbilstošas darbnīcas. 23.oktobris tika veltīts auditorijai no pirmsskolas līdz 6.klasei, savukārt 24.oktobris – 7.-12.klašu pedagogiem.

Konferences centrālais jautājums bija pozitīva mācību pieredze un vērtēšana kā mācību procesa sastāvdaļa. Lai iedvesmotu kolēģus pozitīvām pārmaiņām, vairāk nekā 65 skolotāji no novada pedagogu vidus dalījās ar saviem piemēriem – meistarklasēs, darbnīcās un pieredzes stāstos. Šo mācīšanās pieredzi spilgti raksturoja kāda dalībniece: “Dzirdēt un redzēt, ka citi kolēģi dara līdzīgi un saskaras ar līdzīgiem izaicinājumiem, nostiprināja kopības sajūtu un to, ka arī es varu un daru.”

Pasākumu organizēja Ogres novada izglītības pārvalde sadarbībā ar Ogres Valsts ģimnāziju, kopā pulcējot vairāk nekā 500 novada pedagogus. Kā savā atklāšanas uzrunā uzsvēra Ogres novada Izglītības pārvaldes vadītājs Igors Grigorjevs: “Katram pedagogam ir nozīmīga ietekme uz skolēnu sniegumu, ko nosaka gan attiecības ar katru skolēnu, gan skolēna iespēja saņemt kvalitatīvu atgriezenisko saiti, lai iemācītos labāk. Tā mēs soli pa solim īstenosim mūsu novada vadmotīvu – pozitīva un vērtīga mācību pieredze un sasniegumi katram.”

Konferences laikā lektori, darbnīcu vadītāji un dalībnieki uzsvēra, ka visa pamatā ir sadarbība starp visām izglītības procesā iesaistītajām pusēm – skolēniem, pedagogiem un vecākiem. Vienota izpratne par mācīšanās pieredzi un vērtēšanu var sekmēt skolēnu sasniegumus, ja vien katrs iesaistītais apzinās savu lomu un tās nozīmību.

Lai šīs atziņas paspilgtinātu, abās konferences dienās bija iespēja satikt arī kolēģus no citām skolām, kas jau ieviesuši praktiskas pārmaiņas. Viņu vidū bija Cēsu 2.pamatskolas direktore Ija Brammane, Tallinas pilsētas pamatskolas direktore Ulla Kampa, Rīgas 72.vidusskolas direktors Pāvels Pestovs un Rīgas Teikas vidusskolas izglītības metodiķe Solvita Lazdiņa.

23.oktobra darbnīcu apraksti: Pirmsskola_pamatskola

24.oktobra darbnīcu apraksti: Pamatskola_vidusskola

Vairāk par pasākumu: https://onizglitiba.lv/ogres-novada-pedagogu-konference-ka-platforma-profesionalai-izaugsmei-un-iedvesmai/

20.08.2024.

  • Klausīties un dzirdēt jeb klausīšanās kā mijiedarbības un labbūtības pamats
  • Kā vadīt produktīvas sanāksmes ar kolēģiem
  • Mācīšanās grupa – skolotāja atbalstam, jaunām prasmēm un kompetencēm
  • Kā noteikt tālākās pedagoģiskās prakses pilnveides vajadzības, izmantojot skolēnu snieguma datus
  • “Grūtās” sarunas ar vecākiem jeb kā uzsākt un vadīt sarunu dažādās problēmsituācijās

Darba kārtība
Darbnīcu apraksti
Aicinājums pieteikties

23.08.2023.

  • “Skolotājs kā Šveices nazis” jeb kā veidot visiem skolēniem piemērotas stundas – ievads universālā dizaina izpratnē”  lekt. Andra Rektiņa, Kristīne Gaugere
  • “Matemātikas mācīšana  sākumskolas/pamatskolas  klasēs, izmantojot spēļu metodes” lekt. Kristīne Balta
  • “Mākslīgais intelekts-palīgs vai risks?” lekt. Evija Mirķe
  • “Kā uzlabot sadarbību ar skolēnu?”- lekt. Inga Jefremova
  • “Tracker izmantošana fizikas stundās” lekt. Aldis Bērziņš
  • “4D jeb mācīšanās  traucējumi, ar kuriem var sastapties jebkurš skolotājs jebkurā priekšmetā” lekt. Andra Rektiņa
  • “Classtime izmantošana mācību procesā” lekt. Aldis Bērziņš
  • “Gamifikācija un uz spēlēm balstīta mācīšanās” lekt. Igors Ardaševs

27.10.2022.

  • “Stunda kā apliecinājums, ka katrs dalībnieks ir svarīgs”. OVĢ skolotāja Daina Sergejeva
  • “Atgriezeniskās saites veidošanas iespējas” OVĢ skolotājs Aldis Bērziņš
  • “Pieredze radīt” OVĢ skolotāja Anete Ezeriete
  • “Google Sites izmantošana mācību stundās pedagogu sadarbības veicināšanai” OVĢ skolotāja Maija Vilnīte 
https://www.ogresnovads.lv/lv/jaunums/ogres-novada-pedagogi-gust-jaunas-zinasanas-konference-vairak-ka-stunda

15.12.2021.

  • “Pedagogu profesionālās labklājības veicināšana, izmantojot praktiskas metodes audināšanas darbā” Dr.psych Baiba Martinsone, LU profesore, psiholoģe
  • “Drošība digitālajā vidē- kā pedagogam sev pasargāt un kāpec tas ir svarīgi?” Maija Katkovska, Drossinternets.lv vadītāja
  • “Vecāku skatījums mācību darba organizēšanai jaunajos apstākļos” Ieva Sala, OVĢ angļu valodas skolotāja
  • “Ogres Valsts ģimnāzijas skolēnu atskats uz attālināto mācību procesu” Elizabete Antropa, Džonatans Ziņģītis (12.b)

24.08.2021.

Lekcijas:

“Diagnostika 21. gadsimta izglītībai” Gatis Narvaišs, Endurio skolu izaugsmes vadītājs;
“Lai līdzšinējā pieredze mūs neierobežotu” Valdis Vanags, Sense-of Team programmu direktors un treneris.

Darbnīcas:

  • “Atbalsts audzēkņiem un mācību darba diferenciācija profesionālās ievirzes mūzikas izglītībā” Gunita Bičule, Ogres Mūzikas un mākslas skolas direktora vietniece Mūzikas jomā;
  • “Pašvērtēšana – izglītības iestādes izaugsmei” Vineta Āboltiņa, Ogres novada Izglītības pārvaldes galvenā speciāliste vispārējās un speciālās izglītības jautājumos un Sandra Grunte Ogres novada Izglītības pārvaldes vadītāja vietniece;
  • “Kā organizēt skolēnu pašvadītu mācīšanos?” Evija Miglāne, Ķeguma komercnovirziena vidusskolas bioloģijas skolotāja;
  • “Domāt par mācīšanos – izaugsmes atslēga” Ilze Mazpane, Ogres 1. vidusskolas vidusskolas skolotāja, Skola2030 vecākā eksperte;
  • “Skolotāja loma pašvadītas mācīšanās prasmju attīstīšanā. Modelē! Izveido! Virzi!” Vita Kravale, Ogres VPII “Riekstiņš” vadītāja, mācīšanās konsultante pirmsskolā un Liene Magone Ogres VPII “Riekstiņš” vadītājas vietniece izglītības jomā;
  • “Prieku atklāj mācoties” Aiga Kriņģele, Lielvārdes pamatskolas sākumskolas skolotāja, mācīšanās konsultante sākumskolā un Anda Bariņa, Lielvārdes pamatskolas direktora vietniece mācību darbā;
  • “Radi atkalredzēšanās dzirksti” Anete Ezeriete, Ogres Valsts ģimnāzijas direktores vietniece audzināšanas darbā un interešu izglītībā;
  • “Vērtēšanas procesi pirmsskolā” Evija Slise, Ogres novada Izglītības pārvaldes galvenā speciāliste pirmsskolas jautājumos un Sandra Grunte Ogres novada Izglītības pārvaldes vadītāja vietniece;
  • “Idejas un pozitīva pieredze mācību procesa organizēšanā sākumskolā” Sandra Skujiņa, Ieva Radziņa-Sproģe, Santa Kampša, Ikšķiles vidusskolas sākumskolas skolotājas;
  • “Treneris. Līderis. Personība.” Reinis Zarāns, Organizāciju attīstības centrs “Spring Valley”, konsultants;
  • “Digitālās tehnoloģijas – palīgs mācību satura diferencēšanai pirmsskolā” Laimīte Seņkāne – Soste, Ikšķiles VPII “Čiekuriņš” vadītāja un Kristīne Ose – Stuģe , Ikšķiles VPII “Čiekuriņš” vadītājas vietniece izglītības jomā;
  • “VASARAS KONSERVI” Vilnis Heinrihsons, mākslas pedagogs.

06.05.2021

  • Skola 2030 vecākā eksperte Rasa Dirvēna “Audzināšanas sasniedzamais rezultāts”;
  • Projektu “MOT”, “PuMPuRS” un “Latvijas skolas soma” integrēšana audzināšanas darbā – ieguvumi, izaicinājumi, pieredze;
  • “Iespējamās misijas” projekts “Dzīvei gatavs” vadītāja Lāsma Mencendorfa;
  • Sociālā projekta “Neklusē” vadītāja Marika Andžāne;
  • Grupu darbs/pieredzes apmaiņa.

28.08.2019

Lekcija “Skolotājs pārmaiņu laikos” – lektors Valdis Zatlers

Darbnīcas:

  • Radošā lasīšana skolēnu motivācijas veicināšanai  -Dr.Paed. Ieva Margeviča- Grīnberga;
  • Skolotāju sadarbība multidisciplināru un starpdiscipilnāru stundu veidošanā – Mg.hist. Laura Miķelsone;
  • Komunikācija starp paaudzēm – sadarbība vai katastrofa? -Mg.public.realt Anita Rošāne;
  • A Competence Based Approach to Teaching and Learning English (Darbnīca angļu valodas pedagogiem)- Mg.philol. Iveta Vītola;
  • Strādājam kopā mājturībā, tehnoloģijās un datorikā (Darbnīca informātikas un tehnoloģiju jomas pedagogiem) – OVĢ skolotāji M.Zandberga, A.Leonovičs.

22.10.2018.

Lekcija:

“Pašvadība – pamats mūsdienu personības sagatavošanai veiksmīgai darbībai mainīgajā pasaulē” lektors Ivars Juskēvics.

Darbnīcas:

  • Mūsdienīga un efektīva klases stunda – Mg.hist. Jolanta Lankovska;
  • Starppriekšmetu mijiedarbība – Preču zīme (logotipa) izveides process, izmantošana, piereģistrēšana – OVĢ skolotāja S.Nikitenko;
  • Veselīgas attiecības mūsdienu sabiedrībā un bērnu audzināšana – vēdiskās filozofijas un psih. pasniedzējs Uģis Livzenieks;
  • Apzinātība. Kā uzmanība saistīta ar sekmēm, laimi un izdegšanu – psihoterapeits Ansis Jurģis Stabingis;
  • Puzles blokshēmas un to pielietojums matemātikas un dabaszinību stundās – Priekuļu tehnikuma pasniedzēja Mg. Inese Simkeviča;
  • IKT rīku izmantošana kompetenču pieejā balstītā mācību saturā – OVĢ skolotāja V. Gailiša;
  • Saplānota stunda – zināšanu konstruēšanas pamats – Lielvārdes pamatskolas skolotāja Santa Mežvēvere.

28.08.2018.

Darbnīcas:

  • Domāšana kā visu prasmju priekšnoteikums- Dr.phd. Ivars Austers;
  • Prasme dažādot mācību saturu: kritiska pieeja avotu atlasē – Mg. soc.zin. Guntars Ivdris;
  • Jēgpilna mērķa un uzdevumu izvirzīšana un noteikšana mācību stundā – Zane Ezeriņa (RIIMC);
  • Pareizs valodas lietojums – atslēga uz sapratni balstītai komunikācija – Dr.philol. Dite Liepa.

26.10.2017.

  • Kvantu datori: kad tie būs un ko ar tiem varēs izrēķināt? – LU prof. Andris Ambainis;
  • Veiksmīga saskarsme, konfliktu risināšana un etiķetes prasmes reālajā un virtuālajā vidē – Mazās Brīnumzemes centra dibinātāja Kristīna Sprūdža;
  • Personības loma. IKT progress. Pagātne, tagadne, nākotne. – Vidzemes augstskolas Dr.math. Aija Cunska, Auces vidusskolas informātikas skolotāju Frīdis Sarcevičs.

28. – 29.08.2017.

Lekcijas:

Darbs un profesija: ko, kā un vai vispār mācīties? Dr.phil., asoc. prof. Robert Ķīlis
Kompetenču pieeja izglītībā Dr. paed., asoc. prof. Karine Oganisjana.


Darbnīcas:

  • Pedagogu sadarbības kompetence. Iespēja vai apgrūtinājums? Mg.paed. Sandra Pallo;
  • Vide un veselība. Dr.sc.ing. Jana Simanovska;
  • Lasītprasme izglītības kvalitātei un tās apguves pēctecība sākumskolā un pamatskolā. Dr. paed., prof.  Zenta Anspoka;
  • Tikumiskās audzināšanas izaicinājumi postmodernajā sabiedrībā. Mg.paed., Mg.phil., Ērika Lanka;
  • Izglītības iestāžu vadītāju profesionālās darbības novērtēšana (teorija un prakse). Mg. paed. Aina Bērce.

26.10.2016.

Lekcijas:

Bērns, skola, veselība. Lektors ārsts Gundars Kuklis.
Veiksmīgas publiskās uzstāšanās psihofiziskie nosacījumi. Doc. Zane Daudziņa (LKA).

Darbnīcas:

  • Ārzemju pieredze Ogres Valsts ģimnāzijā. Sadarbība un radošums. Mg.paed. Inna Zeņkeviča (OVĢ), Viktorija Gailiša (OVĢ) Maija Vilnīte (OVĢ);
  • Domāšanas skola. Mg. phil. Valdis Cers;
  • Dreļļu raksti praksē un teorijā. Mg.paed. Sanita Čiekure – Salceviča (OVĢ);
  • Ģeogrāfiskā novadpētniecība. Doc. Juris Soms (DU);
  • Jauno zāļu izsrāde 21. gs. Artis Kinēns (Organiskās sintēzes institūts);
  • Laiks un ceļš mūsu dzīvē. Mg. paed. Sandra Pallo;
  • Papīrdarbi Ziemassvētkus gaidot. Mg.paed. Sanita Nikitenko (OVĢ);
  • Sevis apzināšanās zinātne – iedzīvotājs vai cilvēks. Mārtiņš Geida (OVĢ);
  • Unikālais sevī. Kristīne Zaksa  Radošuma pils trenere;
  • Ekskursija dabas parkā “Zilie kalni”  (pētnieciskā metode ģeogrāfijas stundā). Mg.geo. Aivars Bigačs.

Metodiskā centra organizētie pasākumi

2024. gadā

2023. gadā

15.09.2023.

Atbildīgais: L. Millere.

29.08.2023.

Atbildīgais: L. Strautmane.

Tematiskā plāna izveidošana e-vidē.

28.08.2023.

Atbildīgais: M. Vilnīte.

Īstenošanas pieredze, gūtās atziņas turpmākajam darbam un mākslīgā intelekta izmantošana mācību procesā.

14. – 15.08.2023.

Atbildīgais: M. Vilnīte.

Profesionālās pilnveides kursi.

18.08.2023.

Atbildīgais: I. Blumfelde.

Profesionālās pilnveides kursi.

31.03.2023.

Atbildīgais: S. Prancāne.

Profesionālās pilnveides kursi.

Toggle Content

2022. gadā

07.12.2022.

Atbildīgais: A. Bērziņš.

Profesionālās pilnveides kursi.

13. – 14.10.2022.

Atbildīgais: M. Vilnīte.

Profesionālās pilnveides kursi.

24.08.2022.

Atbildīgais: M. Vilnīte.

Metodiskie paņēmieni un mācību komplektu struktūra.

22.08.2022.

Atbildīgais: I. Linkuma, S. Nikitenko.

Profesionālās pilnveides kursi.

Saite uz metodisko materiālu prezentāciju.

22.08.2022.

Atbildīgais: M. Vilnīte.

Profesionālās pilnveides kursi.

2021. gadā

27.10.2021., 10.11.2021.

Atbildīgais: M. Vilnīte.

Profesionālās pilnveides kursi.

 

20.10.2021.

Atbildīgais: M. Vilnīte, V. Gailiša.

Nodarbības laikā pedagogi apguva IT rīkus – mindmaps, google veidlapas, canva.com, nearpod.com, mentimeter.com, activelylearn.com, quizilet.com

19.10.2021.

Atbildīgais: M. Vilnīte, V. Gailiša.

Nodarbības laikā pedagogi apguva IT rīkus – mindmaps, google veidlapas, canva.com, nearpod.com, mentimeter.com, activelylearn.com, quizilet.com.

16.08.2021.

Atbildīgais: M. Vilnīte, V. Gailiša.

Nodarbībā tika apgūtas zināšanas un prasmes, kādi rīki tiek lietoti dažādos stundas posmos, lai skolēni aktīvi iesaistītos darba plānošanā, stundas darba procesā un sava darba izvērtēšanā.

19.08.2021.

Atbildīgais: O. Ozola, E. Bērziņš.

Kursu ietvaros pedagogi paaugstinājka izpratni par caurviju prasmju mācīšanas un mācīšanās (mācību) būtību un iespējām atpakaļ vērstās plānošanas kontekstā, iepazīstoties un izvērtējot daudzveidīgas caurviju prasmju mācību prakses, kas sekmē uz izaugsmi vērstu izglītošanās procesu.

12.04.2021.

Atbildīgais: I. Pomere.

Seminārs vidusskolas ķīmijas skolotājiem.

Skolotāji no Ogres, Lielvārdes un Ikšķiles novadiem dalījās pieredzē, atklājot lielākos izaicinājumus, grūtības un arī pozitīvos ieguvumus, ko pedagogiem sagādā jaunās mācību programmas realizācija.

17. – 18.03.2021.

Atbildīgais: I. Pomere.

Ogres novada vidusskolas ķīmijas skolotāju seminārs.

Lai kopīgi risinātu problēmas, kuras šajā mācību gadā ķīmijas skolotājiem sagādā jaunā mācību satura ieviešana vidusskolā, Ogres Valsts ģimnāzijas ķīmijas skolotāja, dabaszinātņu jomas vadītāja Ilze Pomere aicināja Ogres novada vidusskolu ķīmijas skolotājus uz kopīgu tikšanos strādājot ar tematisko plānu 10. klasei, īpašu uzmanību pievēršot katras stundas sasniedzamajiem rezultātiem.

16.03.2021.

Atbildīgais: S. Čiekure – Salceviča.

Ogres valsts ģimnāzijas dizaina un tehnoloģiju skolotāja Sanita Čiekure –  Salceviča dalījās pieredzē, kā jaunā satura ietvaros veidot dizaina dienasgrāmatu un plānošanas uzdevumus dizaina domāšanā. Kā sadalīt darba etapus un kādā formā skolēniem sniegt atgriezenisko saiti? Kā materiālā ietvert iedvesmas avotu, skici, vēstījumu, metodi SCAMPER , ņemot vērā skolēna ierobežojumus, kas var rasties darba laikā, vai kurus skolēns paredz jau iepriekš.

16.03.2021.

Atbildīgais: K. Kiršteins.

Darbnīcu mērķis bija dalīties ar saviem izveidotajiem materiāliem, darba lapām, uzdevumiem, radošo darbu piemēriem, veiksmīgām sadarbības formām, sadarbojoties ar citiem mācību priekšmetu pedagogiem. Darbnīcas sasniedzamais rezultāts: atvērts un izveidots mācību materiālu konts, kurā uzkrāta kolēģu pieredze.

16.03.2021.

Atbildīgais: K. Kiršteins.

Darbnīcu mērķis bija dalīties ar saviem izveidotajiem materiāliem, darba lapām, uzdevumiem, radošo darbu piemēriem, veiksmīgām sadarbības formām, sadarbojoties ar citiem mācību priekšmetu pedagogiem. Darbnīcas sasniedzamais rezultāts: atvērts un izveidots mācību materiālu konts, kurā uzkrāta kolēģu pieredze.

07.12.2020., 21.12.2020., 04.01.2021.

Atbildīgais: J. Daļeckis

2020. gadā

22.12.2020.

Atbildīgais: I.Pomare, A. Kuzmins.

Profesionālās pilnveides kursi dabas zinātnēs.

LU Ģeogrāfijas un Zemeszinātņu fakultātes doktore Kristīne Āboliņa aktualizēja mūsdienu dabas vides un moderno tehnoloģiju savstarpējo mijiedarbību un cilvēka, sabiedrības lomu šajā globālajā procesā. Tika pievērsta uzmanība skolotāju sadarbībai mācību satura plānošanā un projektu darbam kā starppriekšmetu saiknes īstenošanas metodei. Skolotājiem bija iespēja dalīties savā pieredzē un iegūt jaunas idejas stundu un ārpusstundu darbam ar skolēniem.

21.12.2020.

Atbildīgais: I. Pomare, A. Kuzmins.

Profesionālās pilnveides kursi dabas zinātnēs.

LU Ķīmijas fakultātes docente Ilze Gaile, Skola2030 projektu vadītāja – lektore, uzsvēra stundā sasniedzamo rezultātu aktualizāciju un efektīvas  atgriezeniskās saites saņemšanu, demonstrējot dažādu atgriezenisko saišu veidošanas mehānismus.

 

 

21.12.2020.

Atbildīgais: M. Vilnīte.

Valodu mācību jomas skolotāji  seminārā diskutēja par aktuāliem jautājumiem, piemērām, valodas teorijas jautājumu iekļaušanu mācību procesā, mācību sasniegumu vērtēšanu, starpdisciplinārām stundām. Kā “piespiest” tiešsaistes stundās izmantot kameru? Latviešu valoda 10.kl. – kad beidzot būs pieejami mācību materiāli? Kā veicas ar jaunā satura apgūšanu attālinātajā mācību procesā? Summatīvā un formatīvā vērtēšana.

21.12.2020.

Atbildīgais: R. Hanzena.

Kā no lielās idejas nonākt līdz sasniedzamajam rezultātam matemātikas mācību stundā.

12.11.2020., 15.11.2020.

Atbildīgais: I. Krastiņa.

Skola2030 vecāka eksperte Santa Kazaka rosināja domāt par  lietpratību jeb kompetenci kā skolēna mācīšanās kompleksu rezultātu, izmaiņām mācību saturā, mācīšanos un mācīšanu, pašvadītu mācīšanos, kompleksa snieguma vērtēšanu.

12.11.2020.

Atbildīgais: S. Čiekure – Salceviča.

Mācību satura plānošana, mācīšana un vērtēšana mācību stundā.

20.10.2020.

Atbildīgais: K. Kiršteins.

Semināra mērķis bija sniegt atbalstu sākumskolas (akcentējot teātra mākslas iekļaušanu mācību procesā) un Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslu jomas pedagogiem jaunā mācību satura ieviešanā. Nozīmīgākais akcents tika likts uz pedagogu personības izaugsmi un pilnveidi, jaunā mācību satura ieviešanas labās prakses piemēriem, veicinot veiksmīgu sadarbību, un, nodrošinot maksimāli augstākus mācību sasniegumus Ogres novadā, kas balstīti vienotā mērķī.

20. – 21.08.2020.

Atbildīgais: M. Vilnīte.

Skola 2030 valodu jomas eksperte  Svetlana Brasnujeva  kursu laikā rosināja izprast lietpratību vai kompetenci kā skolēna mācīšanās kompleksu rezultātu, caurviju prasmes, izmaiņas mācību priekšmeta (krievu valoda kā svešvaloda) saturā, mācību satura organizāciju, mācīšanos un mācīšanu. Sniedzot praktiskus padomus un piemērus par SOLO taksonomiju, pašvadītu mācīšanos: sasniedzamajiem rezultātiem  un atgriezenisko saiti, stratēģiju lomu mācoties, metakognitīvo darbību,  kā arī efektīvu mācību stundu organizāciju.

Skola 2030 valodu jomas eksperte  Svetlana Brasnujeva  informēja par  izmaiņām vērtēšanā, vērtēšanu skolēna izaugsmei, formatīvās vērtēšanas lomas palielināšanos, skolotāja lomas maiņu mācību procesā. Rosināja domāt par skolotāju, kurš vada mācīšanos, skolu kā mācīšanās organizāciju, skolotāju sadarbības un mācīšanās grupām, stundu vērošanu, kā pedagogu profesionālā pilnveidi.

18.08.2020.

Atbildīgais: M. Vilnīte.

Latvijas Debašu centra vadītāja Ineta Drēže  skolotājus iepazīstināja ar debašu metodi un  tās elementiem mācību stundā un ārpus tās, produktīvas, uz skolēnu debašu prasmju/ debašu programmas attīstīšanu vērstas mācību stundas, tiesāšanas atgriezenisko saiti, izaugsmes apzināšanos un atgriezeniskās saites sniegšanu debašu procesā.

23.01.2020., 04.02.2020.

Atbildīgais: R. Zaikovska.

Mag.Phys. Uldis Dzērve pedagogiem deva  iespēju iesaistīties profesionālā pieredzes apmaiņā par mūsdienīgas, uz konkrētu skolēnam sasniedzamo rezultātu virzītas mācību stundas veidošanu un analīzi, iepazīties ar pieredzi, kā profesionāli izmantot konkrētas metodes un darba formas, lai uzlabotos skolēnu mācību sasniegumi, diskutēt par skolotāju sadarbības iespējām. Programmas pamatā ir pieredze, kas balstās pētījumu datos un laikam atbilstoša mācību procesa aprobācijas atziņās, kas gūtas, vērojot un analizējot mācību stundas Latvijas skolās.

16.01.2020.

Atbildīgais: M. Vilnīte.

Diskusijas mērķis  bija apzināt situāciju svešvalodu apguvē Ogres un apkārtējo novadu vidusskolās; izpētīt valodu prasmju pieprasījumu nākotnē Latvijas un ES darba tirgos; izzināt vidusskolēnu un viņu vecāku vēlmes; vienoties par Ogres reģiona starpnovadu sadarbību svešvalodu mācību programmu padziļināta piedāvājuma izveidē.

2019. gadā

07.12.2019.

Atbildīgais: J. Sergejeva.

Ogres novada psihologu supervīzija ar Dr.psych. Lauru Pirsko. Supervīzijas laikā aktualizēti jautājumi par ped.med.komisijas darbību, pārrunāti plāni 2.semestrim, psihologu noslogojums 1.semestra beigās. Jaunā psihologa MA vadītāja ievēlēšana.

18.12.2019.

Atbildīgais: R. Zaikovska.

Lektore Ilze Rošāne bija sagatavojusi  nodarbību tiem, kuri apzinās personības spēku, attiecību veidošanas ietekmei uz personisko izaugsmi, karjeru un dzīves kvalitāti. Lektore sniedza atbildes  uz jautājumiem- Kas ir personība- To veidojošie un ietekmējošie faktori. Pirmā iespaida nozīme un to veidojošie elementi.Kā mani redz citi un vai tas sakrīt ar manu pašizjūtu? Personiskās efektivitātes galvenās nostādnes, t.sk.domāšanas, uztvere, attieksmes un darbības mijiedarbība.  Harizmātiska personība.  Personiskā efektivitāte profesijā un sadzīvē, izvēles un iespējas. Virzienu un orientieru apzināšanās.

26.11.2019.

Atbildīgais: R. Zaikovska.

Ogres novada skolotāji kursu laikā tika rosināti atbildēt uz šādiem jautājumiem- kas ir audzināšanas nodoms, attiecības, motivācija, disciplīna? Kā zināt, ka audzināšana ir izdevusies? Kur slēpjas audzināšanas neveiksmes?

07.11.2019.

Atbildīgais: J. Sergejeva.

Ogres novada psihologu supervīzija ar Dr.psych. Lauru Pirsko. Supervīzijas laikā izspēlētas situācijas par attiecību veidošana ar kolēģiem, sadarbību komandā, atbalsta personāla stratēģijām. Pašrefleksija –  stresa faktoru un izdegšanas mazināšana un daudzi citi jautājumi, kas aktualizējas ikdienas darbā.

23.10.2019.

Atbildīgais: M. Zandberga, A. Kuzmins.

Seminārs ģeogrāfijas un dabaszinību skolotājiem.

Semināra vadītāja Zane Prūse, SIA „Envirotech” projektu vadītāja  semināra laikā  iepazīstināja skolotājus ar  Esri Eiropas ĢIS (ģeogrāfiskās informācijas sistēma). Informēja par  iespējām skolām izmantot profesionālu ĢIS programmatūru. ĢIS programmatūra un rīki dod iespēju skolēniem mācīties daudzpusīgi, veicinot telpisko un analītisko domāšanu un izpratni, ļaujot iegūt uz problēmu risināšanu balstītas prasmes, izmantojot ĢIS tehnoloģijas, tādējādi piedāvājot skolām veidu, kā integrēt vairāk mūsdienīgu metožu mācību procesā

10.10.2019.

Atbildīgais: J. Sergejeva.

Ogres novada psihologu supervīzija ar Dr.psych. Lauru Pirsko. Supervīzijas laikā tika izskatīti vairāki psiholoģiskās konsultēšanas gadījumi, pārrunātas profesionālo robežu apzināšanās, rīcības, alternatīvu atrašana konkrētās situācijās, kolēģu pieredzes uzklausīšana līdzīgās situācijās. Psihologu pašrefleksija.

25.08.2019.

Atbildīgais: M. Vilnīte.

Seminārs angļu valodas skolotājiem.

Pearson Latvija pārstāve Latvija Iveta Vītola skolotājiem bija sagatavojusi nodarbību par jauno kompetenču pieeju angļu valodas stundās, kā arī sniedza praktiskus piemērus un materiālus stundu vadīšanai pēc jaunā mācību satura. Skolotāji analizēja mācību grāmatas, meklējot caurviju prasmes, kuras atspoguļojas mācību uzdevumos.

14.03.2019.

Atbildīgais: E. Kadakovska, I. Kaļāne.

Galvenie diskusijas jautājumi: neskaidrais  bioloģijas tematu satura apjoms, plānotā stundu skaita samazinājums bioloģijas standarta apgūšanai; kas un kā mācīs pētnieciskā  darba prasmes – biologi, ķīmiķi vai fiziķi; evolūcijas tematu iekļaušana bioloģijas saturā; kā notiks bioloģijas eksāmeni.

Metodiskie materiāli