Karjeras izglītība

<<Atpakaļ

Karjeras diena

Skolēnu mācību uzņēmumi Ogres Valsts ģimnāzijā

Jau vairākus gadus skolēniem tiek piedāvāta iespēja veidot savus mācību uzņēmumus (SMU), kuros viņi paši ir atbildīgi par piedāvāto preci un  tās kvalitāti.  Šogad skolā darbojas vairāki uzņēmumi, kuri piedāvā pircējiem ziepes, sieviešu rotas, dekorus, koka izstrādājumus, uzlīmes. 2019. gada 3. decembrī notika kārtējais skolēnu mācību uzņēmumu tirdziņš skolā.

Katru gadu pirms Ziemassvētkiem tirdzniecības centrā Domina shopping notiek Latvijas investīciju un attīstības aģentūras un Junior Achievement Latvia organizētais CITS BAZĀRS, kurā  aicina piedalīties labākos skolēnu mācību uzņēmumus Latvijā. No Ogres Valsts ģimnāzijas šogad piedalījās 11. c klases skolniece  Estere Dzērve.  Par savu uzņēmumu Estere stāsta:
“Pirmais skolēnu mācību uzņēmuma gads (SMU) pagāja mācoties kas un kā,  kad bija ielikti pamati, tad viss ko vajadzēja, bija iepazīstināt citus ar savu produktu.
2019.gada pavasarī es izgāju dabīgās kosmētikas kursus, bet tas uzreiz nenozīmē, ka kopēju kāda cita produktus. Nebūt nē, daudzas sastāvdaļas ar kurām es strādāju kursos, tagad tiek aizstātas ar citām sastāvdaļām, kas produktus padara vieglāk lietojamus. Visus produktus, ko piedāvā SMU “E.Lipsticks” gatavoju pati, kā arī katrs produkts, ko piedāvāju saviem klientiem, ir izmēģināts uz sevi, tādejādi zinu kādu efektu vai sajūtu tas var sniegt cilvēkam.

Estere Dzērve SMU tirdziņā t/c “Domina Shopping”

Saviem produktiem esmu izvēlējusies ļoti krāsainu noformējumu, jo mums nepieciešams vairāk krāsu savādāk mēs dzīvojam tikai pelēcībā. Produktiem klāt ir  ēteriskās eļļas, kas padara mundrākus un priecīgākus latviešus.
Šogad 2019. gada 7. decembrī pirmo reizi šajos divos gados, kopš man ir SMU, tiku uz Cits Bazārs, kas ir SMU tirdziņš tirdzniecības centrā Domina shopping. Biju ļoti pārsteigta, ka vispār tiku uz Cits Bazārs, jo izredzes bija mazas, zināju, ka konkurence ir liela. Kad uzzināju, ka esmu tikusi, bija iekšējs stresiņš, jo uzreiz radās jautājumi – “Kādus produktus es vedīšu? Cik daudz?”. Nākamais stresiņš, protams, bija dienā, kad notika Cits Bazārs, jo braucot mašīnā man pa galvu sāka šaudīties visādas domas – “Vai es paņēmu visu? Cik daudz man stāstīt? Vai nepastāstīšu par daudz?”. Kad biju atradusi lielajā Domina shopping savu stendu un jau iekārtojusies, man bija liels pārsteigums, ka Rīgas iedzīvotāji izrādīja trīsreiz lielāku interesi par maniem produktiem un līdz ar to ienākumi arī bija trīsreiz lielāki un tas laikam pateicoties tam, ka biju atvērta un uzrunāju katru garāmgājēju, pat tad, ja šis klients man pagāja garām jau trešo reizi. Pārsteigums bija arī tas, ka bija klienti, kas uzdeva ļoti interesantus jautājumus, kādus man parasti neuzdod, tādēļ man nācās iespringt pat vairāk nekā, kad atnāca žūrija vērtēt manu SMU stendu.